پنجشنبه ۲۷ اردیبهشت ۰۳

چگونه دستگاه های تسمه کش را تعمیر کنیم؟

۲۵ بازديد

 امروزه دستگاه های تسمه کش به طور گسترده در صنایع مختلف استفاده می شود. این دستگاه ها با بستن بسته ها و محصولات ایمنی خود را افزایش داده و جابجایی آنها را آسان می کنند. دستگاه های تسمه کش مانند سایر دستگاه های صنعتی دارای قطعاتی هستند که به مرور زمان و در اثر عوامل دیگر فرسوده شده و آسیب می بینند. بنابراین سرویس و تعمیر این دستگاه ها موضوعی است که باید جدی گرفته شود. با توجه به اهمیت این موضوع، در اینجا قصد داریم در مورد مشکلات و تعمیر تسمه کش ها صحبت کنیم.

مشکلات رایج دستگاه تسمه کش دستی

کند شدن تیغه برش: این تیغه یکی از قطعات اصلی این تسمه کش است و برش تسمه را پس از تسمه زدن انجام می دهد. اگر سرعت تیغه برش کاهش یابد، عملیات تسمه بندی مختل می شود زیرا دستگاه نمی تواند تسمه را به درستی برش دهد.

ایجاد اشکال در قسمت پرچ یا پانچ دستگاه: پانچ دستگاه قسمتی است که دو سر تسمه را به هم متصل می کند. با گذشت زمان این قطعه فرسوده می شود و نمی تواند عملیات پانچ را به درستی انجام دهد و تسمه ها از هم جدا می شوند. با کمی حوصله و دقت می توانید تعمیر تسمه کش دستی را خودتان انجام دهید.

ساییدگی عاج های غلتک کشش: غلتک کششی وظیفه سفت کردن تسمه پیچیده شده به دور بسته یا محصول را بر عهده دارد. بنابراین، اگر عاج های آن ساییده شوند، تبدیل به آشغال می شوند و نمی توانند کمربند را به درستی سفت کنند.

تعمیر تسمه کش دستی

این دستگاه ساختار ساده ای دارد. به همین دلیل در صورت وجود مشکل، صاحب دستگاه می تواند به راحتی آن را تعمیر کند. کافی است قطعه یا قطعات یدکی مورد نیاز را خریداری کرده و با قطعه آسیب دیده جایگزین کنید.

توصیه می کنیم برای اطمینان از اصل بودن قطعه یا قطعات مورد نظر خود را از نمایندگی ها و فروشگاه های معتبر خریداری کنید. همچنین بسیاری از افراد هنگام خرید تسمه کش دستی، یک سری قطعات استهلاک پذیر را نیز خریداری می کنند تا در صورت بروز مشکل در آینده و آسیب دیدن بخشی از آن، بلافاصله و با کمترین دردسر بتوانند قطعه نو را جایگزین قطعه معیوب کنند.

 

مشکلات رایج دستگاه تسمه کش پرتابل

خرابی قسمت پانچ یا پرچ دستگاه: زمانی که این قسمت از تسمه کش پرتابل پنوماتیکی مشکل داشته باشد از عهده اتصال و پانچ دو سر تسمه بر نمی آید و عملیات تسمه کشی ناقص است.

خرابی باتری تسمه کش پرتابل شارژی: منبع محر تسمه کش شارژی، باتری آن است و دستگاه نیروی مورد نیاز برای تسمه کشی را از باتری دریافت می کند. اگر باتری به هر دلیلی از کار بیفتد، دستگاه از کار می افتد و دیگر قادر به بستن تسمه نخواهد بود. تعمیر دستگاه در صورت از کار افتادن باتری ساده و آسان است.

مشکل موتور تسمه کش پرتابل برقی و شارژی: هر دوی این تسمه کش ها دارای یک موتور الکتریکی هستند که نیروی لازم برای سفت کردن تسمه را فراهم می کند. اگر این موتور الکتریکی مشکل داشته باشد یا بسوزد، نمی توان از تسمه کش استفاده کرد.

تعمیردستگاه تسمه کش پرتابل

اگر یک تسمه کش پرتابل دارید و کار نمی کند، ممکن است بتوانید برخی از مشکلات را خودتان برطرف کنید. به عنوان مثال، اگر باتری تسمه کش شارژی تمام شده است و نیاز به تعویض دارد، کافی است یک باتری جدید از بازار خریداری کنید و آن را تعویض کنید.

شما همچنین می توانید تیغه های کند شده را جایگزین کنید. اما اگر موتور تسمه کش برقی یا شارژی دچار مشکل شد باید دستگاه را به نمایندگی ببرید تا تعمیرکار متخصص مشکل را برطرف کند.

مشکلات رایج تسمه کش نیمه اتوماتیک

خرابی آپارات دستگاه وعدم کیفیت اتصال حرارتی: آپارات دستگاه وظیفه اتصال و فیکس نمودن دو سر تسمه پلاستیکی را با استفاده از دوخت حرارتی بر عهده دارد. اگر سیم المنت آن ایراد داشته باشد یا قطع شود، عملیات دوخت حرارتی انجام نمی شود و یا به صورت ناقص انجام می شود.

سفت نشدن تسمه: اگر تسمه پیچیده شده دور بسته سفت نشود، عمل تسمه زنی ناقص می ماند و احتمال بیرون آمدن تسمه وجود دارد. چنین خطایی به دلیل مشکل در میکروسوئیچ های دستگاه رخ می دهد و به احتمال زیاد باید تعویض شوند.

تعمیر تسمه کش نیمه اتوماتیک

همانطور که گفتیم تسمه کش نیمه اتوماتیک یکی از وسایل ثابت است و جابجایی آن به سختی انجام می شود. بنابراین در صورت وجود ایراد در دستگاه که باعث اختلال در عملکرد یا غیرفعال شدن دستگاه می شود، باید در اسرع وقت تعمیرکار متخصص را به محل قرارگیری دستگاه نیمه اتوماتیک ببرید تا ایراد را شناسایی و رفع کند.

مشکلات رایج تسمه کش اتوماتیک و تمام اتوماتیک

خوردگی قطعات: قطعاتی مانند اهرم و فک کشش، تیغه ها، ریل فیدشوتر و ریل ذخیره که با تسمه درگیر هستند ممکن است خورده شده و کارایی خود را از دست بدهند. اگر اهرم و فک کشش دچار خوردگی شوند، تسمه محکم بسته نمی شود. اگر تیغه ها خوردگی داشته باشند، تسمه به درستی برش نمی خورد. همچنین در صورت خوردگی فیدشوتر، شوتینگ تسمه داخل آرک انجام نمی شود. خوردگی ریل ذخیره نیز باعث گیرکردن تسمه در داخل دستگاه می شود.

تعمیر تسمه کش اتوماتیک و تمام اتوماتیک

با توجه به اینکه دستگاه های اتوماتیک و تمام اتوماتیک نسبت به سایر دستگاه های تسمه کش پیچیدگی بیشتری دارند و از قطعات الکتریکی و الکترونیکی بیشتری در آنها استفاده می شود، تعمیرات پیچیده تری نیز دارند. همچنین با توجه به ثابت بودن این دستگاه ها، لازم است تعمیرکار ماهر را به محل نصب آن ها برده تا عیب را تشخیص داده و آن را رفع کند.

توصیه ما این است که تعمیر تسمه کش خود را به افراد و شرکت هایی بسپارید که قابل اعتماد و خوش نام هستند و از افراد ماهر و با تجربه برای این کار استفاده می کنند. همچنین هنگام خرید قطعات مورد نیاز دستگاه از اصل بودن قطعات اطمینان حاصل کنید.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.