پنجشنبه ۲۷ اردیبهشت ۰۳

پرکاربردترین دستگاه در صنعت بسته بندی

۲۵ بازديد

کشنده تسمه یکی از پرکاربردترین تجهیزات در صنعت بسته بندی می باشد. فرقی نمی کند بسته بندی محصولات صادراتی باشد یا عرضه در بازارهای داخلی، به هر حال نقش کشنده تسمه در این صنعت همیشه پررنگ بوده است.

دستگاه تسمه کش یکی از بهترین دستگاه ها برای بسته بندی محصولات مختلف می باشد. با استفاده از این دستگاه می توان محصولات کوچک و بزرگ را بسته بندی کرد. دستگاه با تثبیت نقاط اتصال تسمه ها در اطراف محصول از حرکت و آسیب دیدن محصول جلوگیری می کند.

در صنایع بسته بندی محصولات صادراتی برای حفظ و نگهداری محصول در مراحل انتقال، توزیع، نگهداری و فروش باید به نحوه بسته بندی توجه شود. از طرفی بسته بندی باید صرفه اقتصادی داشته باشد و کمترین آسیب را به محیط زیست وارد کند. تکنولوژی به کار رفته در انواع دستگاه های تسمه کش، حمل و نقل کالا را بدون کوچکترین آسیبی ممکن ساخته است. البته ناگفته نماند که نوع محصول و ویژگی های آن در تعیین نوع دستگاه بسته بندی دخیل است.

 

مزایای استفاده از کشنده تسمه در صنایع بسته بندی

در صنایع تولیدی از ماشین آلات مختلفی برای تهیه، تولید و بسته بندی استفاده می شود. اگر هر یک از تجهیزات لازم در یک بخش وجود نداشته باشد، عملا هیچ کاری نمی توان انجام داد. دستگاه تسمه بند مهم ترین وسیله در صنعت بسته بندی است که برای استحکام بیشتر بسته بندی، نوارها را دور محصول می پیچد. در گذشته، تسمه‌بندی به روش‌های دستی انجام می‌شد و بسته‌بندی نهایی نه از نظر زیبایی ظاهری خوشایند بود و نه به اندازه کافی محکم بود. اما امروزه کشنده تسمه تا حدود زیادی این مشکل را حل کرده است. تسمه های مورد استفاده برای کشنده تسمه از فلز، پلاستیک و ... می باشد که با توجه به نوع محصول تسمه با عرض و جنس مناسب انتخاب می شود.

از مهمترین مزایای استفاده از کشنده تسمه در صنایع می توان به موارد زیر اشاره کرد:

این دستگاه نسبت به سایر تجهیزات صنعتی وزن سبکی دارد و به راحتی قابل جابجایی است.بهره وری را افزایش می دهد. به طوری که بسیاری از بسته ها در کمترین زمان ممکن بسته بندی و بسته بندی می شوند.یادگیری این دستگاه نیاز به دانش و تخصص خاصی ندارد و هر فردی می تواند به راحتی از آن استفاده کند.در صورت خرید دستگاه با کیفیت و اورجینال از مراکز معتبر مشمول گارانتی و خدمات پس از فروش می شود.اما نکته اینجاست که نوع دستگاه تسمه کش باید برای بسته بندی محصول مناسب باشد تا بهترین بسته بندی را ارائه دهد.

پرکاربردترین دستگاه در صنعت بسته بندی کدام است؟

دستگاه تسمه کش یکی از بهترین دستگاه ها برای بسته بندی محصولات مختلف می باشد. با استفاده از این دستگاه می توان محصولات کوچک و بزرگ را بسته بندی کرد. دستگاه با تثبیت نقاط اتصال تسمه ها در اطراف محصول از حرکت و آسیب دیدن محصول جلوگیری می کند.در صنایع بسته بندی محصولات صادراتی برای حفظ و نگهداری محصول در مراحل انتقال، توزیع، نگهداری و فروش باید به نحوه بسته بندی توجه شود. از طرفی بسته بندی باید صرفه اقتصادی داشته باشد و کمترین آسیب را به محیط زیست وارد کند. تکنولوژی به کار رفته در انواع دستگاه های تسمه کش، حمل و نقل کالا را بدون کوچکترین آسیبی ممکن ساخته است. البته ناگفته نماند که نوع محصول و ویژگی های آن در تعیین نوع دستگاه بسته بندی دخیل است.

دستگاه تسمه کش در بسته بندی محصول

پارامترهای مختلفی برای طبقه بندی کشنده تسمه وجود دارد. اگر بخواهیم این دستگاه را از نظر نوع تسمه دسته بندی کنیم، دو مدل کشنده تسمه با تسمه پلاستیکی و کشنده تسمه با تسمه فلزی وجود دارد. اما متداول ترین روش طبقه بندی کشنده تسمه از نظر منبع انرژی است که در 4 مدل متداول وجود دارد: تسمه کش برقی، تسمه کش پنوماتیک، تسمه کش دستی و کشش تسمه شارژی.

 

کشش تسمه قابل شارژ

همانطور که از نام آن پیداست، کشنده تسمه قابل شارژ با باتری کار می کند. این دستگاه وزن سبکی دارد و به راحتی قابل جابجایی است. به راحتی می توانید از این دستگاه برای بسته بندی و تسمه بندی در جهات مختلف عمودی و افقی استفاده کنید. این دستگاه برای بستن تسمه محصولات مختلف مانند پالت، سنگ و کاشی، چوب، کاغذ و ... مفید است. جنس تسمه این دستگاه باید پلاستیکی باشد. دستگاه به طور خودکار فرآیند برش تسمه را انجام می دهد.

کشنده تسمه برقی

بهترین و پرکاربردترین دستگاه کشنده تسمه برقی است. این مدل از دستگاه در مدل های مختلف اتوماتیک و نیمه اتوماتیک موجود می باشد. با استفاده از این دستگاه می توان فرآیند بسته بندی را تسریع کرد. مدل های تسمه کش برقی اتوماتیک بدون اپراتور کار تسمه کشی را به بهترین شکل ممکن انجام می دهند.

کشنده تسمه دستی

در برخی از صنایع و تولیدات کوچک از کشنده تسمه دستی استفاده می کنند. این دستگاه با قدرت دست مکانیکی کار می کند و همه می توانند به راحتی با این دستگاه بسته بندی کنند.

کمربند بادی

دستگاه تسمه بادی بیشتر برای بسته بندی اجسام و کالاهای حجیم و بزرگ کاربرد دارد. خود دستگاه وزن کمی دارد تا عملیات تسمه کشی را به راحتی انجام دهد. در این دستگاه به راحتی می توان از تسمه های فلزی و پلاستیکی استفاده کرد.

آخرین کلمه

 

بسته بندی محصولات در بازار برای جذب مشتری بسیار مهم است. به طوری که در حال حاضر هیچکس محصولی را بدون بسته بندی خریداری نمی کند. از این صنایع مختلف تولیدی باید یکی از مدل های کشنده تسمه را در قسمت بسته بندی خود تهیه کنند. این دستگاه ها استحکام محصولات مختلف را در بسته بندی با قیمت مناسب و استفاده آسان تضمین می کنند.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.