پنجشنبه ۲۷ اردیبهشت ۰۳

معرفی دستگاه استرچ پالت و ویژگی های آن

۲۵ بازديد
 استرچ پالت، یکی از پرکاربردترین محصولات در صنایع و بسته بندی انواع محصولات می باشد. انواع نایلون استرچ اغلب در مناطق صنعتی مانند کارخانه ها استفاده می شود. انواع بسته بندی سلفون به دلیل تسهیل در فرآیند بسته بندی و سرعت بخشیدن به آن در بین کاربران بسیار محبوب شده است. در ادامه سعی داریم بسته بندی های سلفون و دستگاه های مورد استفاده برای بسته بندی آنها را بیشتر معرفی کنیم.

آشنایی با نایلون استرچ

نایلون استرچ نوعی محصول پلی اتیلن نازک و شفاف است که از مهم ترین ویژگی های آن می توان به چسبندگی، کشسانی و خاصیت ارتجاعی اشاره کرد. استرچ با توجه به کاربرد آن به دو نوع غذایی و صنعتی تقسیم می شود. برانکاردهای غذا مساحت کمی دارند و در ضخامت نسبتا کم تولید می شوند. در حالی که نوع صنعتی آن ضخامت بیشتری دارد و در رول های با حجم بالا تولید می شود. نوع صنعتی آن برای بسته بندی محصولات صنعتی استفاده می شود.

نوعی سلفون که در کارخانجات و کارگاه ها به منظور بسته بندی محصولات مورد استفاده قرار می گیرد استرچ می گویند. به این ترتیب دستگاه ها روی پالت ها چیده شده و عمل پیچ سلفون روی آن ها انجام می شود. در نهایت محصولات سلفون پیچیده شده با کمک لیفتراک از پالت خارج شده و آماده قرارگیری می شوند.

مهمترین ویژگی های استرچ پالت خوب

از آنجایی که از استرچ پالت برای بسته بندی و محافظت از محصولات در برابر آسیب های محیطی خارجی استفاده می شود، توجه به برخی ویژگی های آن در هنگام خرید ضروری است. مهمترین ویژگی های یک استرچ پالت خوب عبارتند از:

  • قدرت چسبندگی بالا
  • داشتن یک پیچ و تاب منظم در رول ها
  • مقاومت بالا در برابر گرما و امواج خورشید (نور UV)
  • داشتن اندازه و عرض استاندارد برای استفاده در صنعت
  • کشش بالا در برابر پارگی در هنگام کشش (کشسانی بالا)
  • داشتن ضخامت مناسب به منظور مقاومت در برابر ضربه اجسام  نوک تیز و پاره شدن
  • دارای قابلیت ضد الکتریسیته ساکن جهت جلوگیری از جذب گرد و غبار و پرز روی بسته ها

قیمت استرچ پالت

قیمت استرچ پالت یکی از موضوعات مهمی است که کاربران قبل از خرید باید از آن مطلع باشند. به خصوص که امروزه شاهد تنوع بالای قیمت این محصول در بازار هستیم. قبل از هر چیز باید بگوییم که کیفیت سلفون کششی عرضه شده به بازار توسط تولیدکنندگان تاثیر مستقیمی بر قیمت نهایی آن دارد. طبیعی است که هرچه کیفیت محصول تولیدی بالاتر باشد، قیمت فروش آن نیز بالاتر خواهد بود.

موضوع مهم دیگری که می تواند بر قیمت استرچ پالت تاثیر بگذارد اندازه و عرض رول آن است. هرچه سلفون استرچ بیشتر باشد، گرانتر خواهد بود. از طرفی متراژ بالا به معنای خرید در حجم بیشتر است و به همین دلیل برای خرید آن باید قیمت بیشتری بپردازید. البته نمی توان سهم شرکت های فروشنده را نادیده گرفت. به این ترتیب برخی از شرکت ها با حذف واسطه ها سعی می کنند محصولات خود را با سود کمتری به فروش برسانند. پس اگر قصد خرید استرچ پالت با قیمت مناسب را دارید، تمامی موارد فوق را در نظر بگیرید و خرید خود را از شرکت دناپک انجام دهید.

در نهایت، اکثر فروشندگان در خرید عمده، سود کمتری را برای محصولات خود در نظر می گیرند. بنابراین اگر به دلیل شرایط کاری نیاز به استفاده زیاد از استرچ پالت دارید، خرید عمده قطعا گزینه بسیار اقتصادی تری برای شما خواهد بود.

انواع دستگاه سلفون پیچ

همانطور که گفته شد کاربرد اصلی استرچ پالت ها در بسته بندی سلفون محصولات کارخانه ها و کارگاه ها می باشد. از آنجایی که سرعت عمل و تسهیل فرآیند بسته بندی در صنعت از اهمیت بالایی برخوردار است، استفاده از دستگاه  سلفون پیچ مخصوص می تواند برای کاربران بسیار مفید باشد.

دستگاه سلفون پیچ یا سلفون کش مدل های مختلفی دارد و اساس کار آن این است که دارای صفحه گردان بوده و رول سلفون به راحتی داخل آن می چرخد. در نتیجه با سرعت و دقت بیشتری عملیات سلفون را برای کاربران انجام می دهد. با توجه به این گفته ها، انواع دستگاه سلفون پبچ را می توان به شرح زیر طبقه بندی کرد:

دستگاه سلفون پیچ صفحه گردان

یکی از محبوب ترین مدل های دستگاه استرچ موجود در بازار نوع صفحه گردان آن می باشد. این دستگاه به صورت دستی توسط اپراتور کار می کند. البته کار با آن نیاز به تخصص خاصی ندارد و از همه مهمتر قیمت پایینی دارد. دستگاه سلفون پیچ صفحه گردان از نظر هزینه تعمیر نیز بسیار مناسب بوده و از نظر حجمی فضای زیادی را اشغال نمی کند. البته در میان این مزایا یک سری معایب نیز دارد که از جمله آنها می توان به سرعت پایین کار نسبت به انواع دیگر و همچنین عدم تحمل وزن پالت های سنگین اشاره کرد.

 دستگاه سلفون پیچ دروازه ای

از دیگر انواع دستگاه سلفون پیچ می توان به نوع دروازه ای آن اشاره کرد. در این دستگاه به جای صفحه دوار، ستونی تعبیه شده که دور پالت می چرخد ​​و عمل سلفون پیچ را انجام می دهد. بنابراین سرعت کاری بالایی دارد و همچنین محدودیت وزنی پالت را ندارد. معمولاً در کارخانه های بزرگ که نیاز به بسته بندی سلفونی محصولات در تیراژ بالا وجود دارد، خرید استرچ پالت دروازه ای توصیه می شود. هزینه خرید این دستگاه نسبت به مدل های دیگر بیشتر بوده و فضای بیشتری را اشغال می کند. همچنین نگهداری و تعمیر آن نیاز به تخصص و دقت بیشتری دارد.

نتیجه

در این مقاله سعی کردیم شما را با یکی از کاربردی ترین ابزار بسته بندی به نام استرچ پالت آشنا کنیم. استرچ پالت که در اصل نوعی سلفون بسته بندی صنعتی است از محصولات در برابر آلودگی و آسیب های خارجی محافظت می کند. این نایلون شفاف دور محصول مورد نظر پیچیده شده و در زمینه بسته بندی کاربرد فراوانی دارد. بنابراین توصیه می شود در هنگام خرید این محصول به خاصیت کشسانی، چسبندگی، مقاومت در برابر پارگی، مقاومت در برابر گرما و نور uv و ... توجه شود.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.