پنجشنبه ۲۷ اردیبهشت ۰۳

بررسی تغییرات صنعت بسته بندی در آینده

۱۲ بازديد

 

یک سوالی که در سال های اخیر ذهن بیشتر شرکت های بسته بندی و توزیع محصول را درگیر کرده است، مربوط به آینده صنعت بسته بندی  محصولات است. به نظر شما بسته بندی در چند سال آینده چگونه خواهد بود؟ امروزه صنایع مختلف در زمینه های مختلف پیشرفت کرده و تغییرات زیادی در زمینه طراحی ایجاد شده است. با توجه به این تغییرات، پیش‌بینی می‌شود که بخش آینده صنعت بسته‌بندی و چاپ در چند سال آینده به‌طور چشمگیری تغییر کند.

برای استعلام قیمت دستگاه پنوماتیک روی لینک کلیک کنید.

ما کالاهای بسته بندی شده را ترجیح می دهیم زیرا سالم و بدون آلودگی هستند. طبق تحقیقات انجام شده، این نوع فروش در آینده افزایش خواهد یافت; زیرا محصول دارای بسته بندی جذاب، زیبا و ترکیبی از رنگ های مختلف خواهد بود. بسته بندی به مردم اعتماد بیشتری می دهد و در نهایت آنها را مجبور به خرید می کند. در آینده بسته بندی تغییرات و تحولات زیادی رخ خواهد داد که در این مقاله با آن ها آشنا می شویم.

تغییرات صنعت بسته بندی در آینده

بدون شک در آینده شاهد تغییرات زیادی در صنعت چاپ و بسته بندی خواهیم بود. به عنوان مثال استفاده از طرح ها و فناوری های مختلف در نگاه اول توجه بسیاری از مشتریان را به خود جلب می کند. البته با این تحولات ممکن است فرآیندهای حمل و نقل نیز تغییر کند. مهمترین تغییرات و تحولات آینده بسته بندی به شرح زیر خواهد بود:

1- استفاده از فناوری های جدید

اگرچه سال ها از استفاده از روش های سنتی و قدیمی در صنعت چاپ می گذرد، اما همچنان در بسیاری از نقاط کشور از این بسته ها استفاده می شود. با توجه به اینکه امروزه فناوری های جدید به شدت در صنعت استفاده می شود، انتظار می رود تا چند سال آینده خبری از روش های سنتی در صنعت بسته بندی نباشد. فناوری های آینده صنعت بسته بندی را به سمت موفقیت تسریع خواهد کرد. همچنین بسیاری از مشتریان با ایجاد طرح های زیبا اقدام به خرید محصولات می کنند.

2- تغییر در طراحی بسته بندی

در گذشته به طراحی بسته بندی اهمیت زیادی داده نمی شد. اما پس از چندین سال، مردم متوجه شدند که ایجاد طرح های زیبا روی بسته بندی باعث جذب مشتری می شود. بر اساس تحقیقات انجام شده، پیش بینی می شود در سال های آینده طرح های جذاب، شیک و زیبایی برای فروش و سود بیشتر وارد بازار شود. به دلیل جذابیت در طراحی بسته بندی، احساسات مشتری با دیدن آن تحریک شده و در نهایت منجر به خرید می شود. در سال های آینده طراحان بزرگی ظهور خواهند کرد که تغییرات خلاقانه زیادی در زمینه بسته بندی ایجاد خواهند کرد.

3- کم شدن وزن محصول با بسته بندی درست

موضوع مهم دیگری که انتظار می‌رود در سال‌های آینده بیش از هر زمان دیگری مورد توجه قرار گیرد، بسته‌بندی مانند کاهش وزن جعبه است. برای این کار از روش های مختلفی استفاده می شود و بسته بندی های جدیدی تولید می شود که وزن کمتری دارند. زمانی که بسته بندی وزن کمتری داشته باشد، مشتریان نیز از آن استقبال خواهند کرد. متاسفانه اکثر بسته بندی های امروزی به درستی توزین نمی شوند و این به دلیل استفاده از مواد اولیه سنگین برای تولید بسته بندی ها می باشد. با این حال، در آینده شاهد سبک‌تر شدن بسته‌بندی‌های بیشتری خواهیم بود.

4- احترام گذاشتن به محیط زیست

یک تغییر بزرگ دیگر که در سال‌های آینده شاهد آن خواهیم بود، تمرکز بر محیط‌زیست است. در حال حاضر اکثر شرکت ها در تولید محصولات بسته بندی خود به محیط زیست توجه می کنند که البته این توجه در آینده چندین برابر خواهد شد. امکان استفاده از پلاستیک های تجزیه ناپذیر در آینده به میزان قابل توجهی کاهش خواهد یافت. البته مواد غیرمخرب زیادی وجود دارد که در آینده در صنعت بسته بندی کاربرد زیادی نخواهند داشت. اهالی حوزه بسته بندی با اجرای روش های نوین در این زمینه به بهبود محیط کمک می کنند.

5- توجه به نیاز مشتریان

امروزه بسته‌بندی‌ها طرح‌های مختلفی دارند، اما ممکن است با سلیقه و میل مشتریان مطابقت نداشته باشند. اهمیت رضایت مشتری قابل توجه است و باید تلاش شود تا طرح انتخاب شده توسط مشتریان برای محصولات در سال های آینده در نظر گرفته شود. بدون رضایت مشتری از بسته بندی انتظار خرید بیشتری نداشته باشید. نگاه کردن به این موارد باعث افزایش تعداد مشتریانی می شود که می تواند کسب و کار شما را به موفقیت بیشتری برساند.

6- تغییر اجتماعی

هر ساله تغییرات اجتماعی زیادی در کشور رخ می دهد و دیدگاه مشتریان همیشه در حال تغییر است در این مورد باید به ترجیحات مشتری توجه کنید، به عنوان مثال مشتریانی که به محیط زیست علاقه دارند ترجیح می دهند بسته بندی های قابل بازیافت تولید کنند. در نتیجه این موضوع نیاز به بسته بندی سبز افزایش یافته و فعالان حوزه بسته بندی باید روی این نکته تمرکز کنند تا محصولات بیشتری به فروش برسد. جنبه های اجتماعی روز به روز در سراسر جهان از جمله کشورهای بزرگ در حال گسترش است. به همین دلیل، افراد بیشتری اصرار دارند که استفاده از بسته بندی های یکبار مصرف را کاهش دهند.

7- تکنولوژی جدید در صنعت بسته بندی و چاپ

نوآوری فناوری احتمالاً در چند سال آینده به اوج خود می رسد. انواع مختلفی از چاپ برای بسته بندی استفاده خواهد شد، به جز برای چاپ افست، از چاپ دیجیتال بسیار بیشتر استفاده می شود. بسته بندی هوشمند نیز شکل بسته بندی های بازیافتی را تغییر می دهد و آینده روشنی را برای این صنعت رقم می زند. امکان اسکن تمام برچسب‌های روی بسته‌ها از روی تلفن، اگرچه امروزه هنوز مورد استفاده قرار می‌گیرد، در سال‌های آینده چند برابر خواهد شد. اسکن برچسب اطلاعات مفیدی در مورد محصول، نام تجاری و اصالت آن به شما می دهد.

8- تاثیر فناوری ارتباطات بر آینده بسته بندی

امروزه استفاده از انواع فناوری های ارتباطی در سراسر جهان افزایش یافته است و این موضوع تاثیر زیادی در آینده بسته بندی دارد. استفاده از این فناوری امکان ارتباط راحت تر و بهتر با مشتریان را افزایش می دهد. علاوه بر این می توانید در سراسر کشور و دنیا تبلیغات کنید و مشتریان زیادی را جذب کنید. البته می توانید فرآیند بازاریابی را از طریق شرکت های مختلف نیز انجام دهید.

سخن پایانی

در چند دهه اخیر، فناوری های زیادی به بازار آمده اند. صنعت چاپ و بسته بندی نیز در سال های اخیر پیشرفت های زیادی داشته است و به احتمال زیاد آینده روشنی دارد. پیش بینی های زیادی برای آینده بسته بندی انجام شده است که کمتر از ده سال دیگر با آن مواجه خواهیم شد. این مقاله برخی از تغییرات مهم پیش بینی شده برای سال آینده را شرح می دهد. با توجه به این تغییرات و همگامی با آنها، کسب و کارهای مختلف توسعه یافته و آینده خود را تضمین می کنند.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.